« Professional editionを作りました | Main | 身体は覚えている »

気持ちの動揺は必ず行動に表れる

 昨日のお昼、自宅の階段で転倒し、右手親指、右手首をねんざし、おまけに右肩~右鎖骨を痛めたようです。

 本人は、転倒した時にはぼんやりしていて、思い出そうとしてもどうやってケガをしたか思い出せません。運の悪いことに、その時に私は右手に1kgのサラダ油のポリ容器と牛乳パックの入った重い買い物袋を持っていて、転んだ後しばらくして、袋が結構ぼろぼろに破れていることに気がつきました。多分袋をもったまま転んだんでしょうね。

 昨日は私が患者として治療を受けた日で、結構気持ちが動揺していたんだと思います。
帰り際に大丈夫かと言われて自分ではしっかりしていたつもりでした。

 以前には、治療が終わって帰宅途中で、事故を起こしたことがありました。被害は大したことなく、車もそんなに傷まなかったのですが、明らかな注意力、集中力の欠如による、私が9割悪いと言われた事故でした。

 今回は、運転には十分に注意していたのでよかったのですが、ほっとしたところでいきなりのケガ。

 やはり、気持ちの動揺は何らかの行動に必ずと言っていいほど表れますね。治療の後はもうしばらく用心した方がよさそうです。

 キーは痛くても打てますが、字を書くのはちょっと辛いです。肩や鎖骨がひどく痛む(多分骨は折れてないと思うけど)ので、今日K市に帰る予定を変更し、あすの朝戻ることにしました。

 今日ぐらいはゆっくり休みたいよ~。

|

« Professional editionを作りました | Main | 身体は覚えている »

Comments

It is in point of fact a nice and helpful piece of information. I am glad that you just shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

Posted by: garden pests | 2013.02.03 at 10:14 PM

Usually I do not read post on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to take a look at and do it! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite great article.

Posted by: toe nail fungus treatments | 2013.03.01 at 03:56 AM

Thank you for some other great post. The place else may just anybody get that kind of info in such an ideal means of writing? I've a presentation subsequent week, and I'm on the look for such info.

Posted by: best appetite suppressant | 2014.01.16 at 08:28 AM

It's an remarkable postt in favor of all thee internet visitors; they will obtain advantage from it I am sure.

Posted by: african mango reviews | 2014.01.23 at 09:30 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/10227/698376

Listed below are links to weblogs that reference 気持ちの動揺は必ず行動に表れる:

« Professional editionを作りました | Main | 身体は覚えている »