« 書くことで癒される? | Main | 回復には必ず痛みが伴う »

予想通りといえば予想通り

 連休もとうとう終わりですね。

 前に「連休の予定は未定」と書いた後、急に配偶者と子供が単身赴任先に訪ねてきました。結局3日間、K市を拠点にあちこちを巡り歩き、2人は今日の夕方、満足した顔で帰っていきました。

 彼らが帰ったあと、私はどっと疲れが出て、しばらくは動けませんでした。

 この2人を、連休中で人がたくさんいる場所に遊びにつれて行くのは、ほんとに大変でした。

 実は、向こうから私のアパートを訪ねてきそうな予感はしていました。私が動かなくていいぶん、少しは楽かなとも思いました。

 しかし、そこはさすがADHDのお二人ですから、ゆっくりお休みというわけにはいきませんでした。

 配偶者は、訪ねてきたまでは良かったのですが、お金を(銀行から引き出すのを忘れて)ほとんど持たずにやってきました。おとといはめがね、今日は携帯とどこに置いたかもすっかり忘れてしまい、この2つを探すために大騒ぎに(ないと困る、と本人が言うので)なりました。

 おとといのお昼、私は少しだけ友人と会う約束があり、2人にはその間本屋さんにいるようにお願いし、待ち合わせの時間と場所を決めて1時間ほど2人から離れました。

 時間通りに本屋さんに行ってみると、2人とも来ていませんでした。配偶者を探しにいって戻ってくると、配偶者は待ち合わせ場所にいましたが、今度はぴょろがどこにいったか分からなくなりました。ぴょろはぴょろで配偶者を捜していたのです。ようやく3人がそろったのが1時間後でした。本屋さんは人で混雑していました。こんな所で2人とも見失ったら、とこちらはヒヤヒヤものでした。

 だいたいが突然何の計画もなく訪ねてきているので、どこに行こうという目的地もなかなか決まりませんでした。2人に「どこに行きたいの?」と聞くと2人とも全然違う所を(しかも全く反対方向)言うのでいつまでも決まらず、最後に「あなたが好きなところでいいよ」と言い出したので”いいかげんにせんかい!”と、私がぶち切れてしまいました。

 3人の意見がそろうということは滅多にないです。もうこれで決定だよ、と念を押したあとで、やっぱりあれがいいとかこっちがいいとか、2人のどちらかが異論を唱えることは、私の家では当たり前のように起こります。集団で行動しようという時に限って、最後は収集がつかなくなるし。(泣)今回も配偶者の意見を尊重するとぴょろがそれはいや、と言うし、ぴょろに合わせると配偶者がつまらなさそうな顔をするしで、ええい、どうすりゃいいの?と真ん中でイライラ。

 …で、今回はすったもんだの末、私がお金を出し、レンタカーを借り、残りの2日間運転手と案内人をつとめました。そして、近場の温泉、遊園地、そして子供のたっての願いであるポケモンセンター(連休で2時間待ちだった)となぜか人が集まる場所ばかりに出かけました。今これを書きながら、明日とあさっての授業の準備をこれからしないといけないのか、とますます、疲れがどーっと出てくるのでした。

 今後も彼らと出かけるときは、覚悟しておいた方がよさそうです。今回も、予想通りといえば予想通りと言えるでしょうね。


|

« 書くことで癒される? | Main | 回復には必ず痛みが伴う »

Comments

On combat day six we finally encountered stage 4 and stage 5 zombies, some oof which were carrying eapons such as pipes and pick-axes, and later this same nigght we encountered thhe first wave of stage 5 advanced zombies, which could see in the dark and could throw heavy things with great strength; aand we suffered two Marinee casualties from stage 5zombie contact. Hence, it was the common belief that its people neederd to be saved. " But in fact, as author Raph Koster pointed out, casual gamers are just as hard core about their social games as hard core gamers.

Posted by: cheats for clash of clans | 2014.04.25 at 04:34 AM

Fantastic goods from you, man. I've take into account your stuff prior to and you're just extremely wonderful. I really like what you've got here, really like what you're stating and the way in which you say it. You're making it enjoyable and you continue to take care of to stay it sensible. I can't wait to read far more from you. This is really a terrific site.

Posted by: quest protein bars | 2014.07.23 at 08:05 AM

Hey there just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off the screen in Opera. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I thought I'd post to let you know. The style and design look great though! Hope you get the issue resolved soon. Cheers

Posted by: from quest protein bars | 2014.09.09 at 08:57 AM

Howdy! I could have sworn I've visited this web site before but after looking at some of the posts I realized it's new to me. Nonetheless, I'm certainly delighted I found it and I'll be book-marking it and checking back frequently!

Posted by: http://fifa15coingeneratorfree.wordpress.com | 2014.10.08 at 02:18 AM

Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blog. Any feedback would be greatly appreciated. Quest Bars blogesaurus

Posted by: quest bars | 2014.10.08 at 09:21 AM

I do not even know the way I stopped up right here, however I believed this put up used to be good. I do not recognize who you're however definitely you are going to a well-known blogger for those who aren't already. Cheers!

Posted by: Diet Plans For Women to Lose Weight | 2014.10.10 at 09:33 PM

Thank you for some other informative web site. Where else could I get that kind of information written in such a perfect method? I have a undertaking that I am simply now working on, and I have been at the glance out for such info. Quest Bars blogesaurus

Posted by: quest protein bars Free sample | 2014.10.11 at 02:40 AM

Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

Posted by: Where Can I Buy Quest Nutrition Bars | 2014.10.11 at 04:51 PM

Thanks for the auspicious writeup. It if truth be told was once a entertainment account it. Glance advanced to far delivered agreeable from you! However, how could we communicate? Quest Bars blogesaurus

Posted by: quest bars | 2014.10.11 at 06:27 PM

This is my first time go to see at here and i am genuinely happy to read all at single place.

Posted by: Lose Weight for Women | 2014.10.16 at 08:30 PM

I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You're incredible! Thanks!

Posted by: Diet Plans for Women to Lose Weight | 2014.10.19 at 10:02 AM

Good day very nice web site!! Guy .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds additionally? I'm glad to search out so many useful info here in the put up, we want work out extra strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

Posted by: fifa 15 coin gratuit | 2014.11.08 at 08:12 PM

Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Posted by: fifa 15 coin gratuit | 2014.11.18 at 11:21 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/10227/545967

Listed below are links to weblogs that reference 予想通りといえば予想通り:

« 書くことで癒される? | Main | 回復には必ず痛みが伴う »