« 一度この目で見てしまった人は… | Main | 親として伝えたいこと »

休むのは今しかない

 おとといから体調を崩しました。

 いろいろあって、燃え尽きたのかな、と思います。
 PTSDはまだ治っていないので、今も夜中や朝方に目が覚めて眠れない日が多いです。物音に敏感で、眠りが浅く、悲しい夢もよく見ます。いろんなことをぐるぐる考えるのですが、出口がないような。

 それでも昨日何とか大学の講義は終わらせて、自宅に戻る前に大学病院へ立ち寄り、早退することを伝えに行きました。

 その時にたまたまその場にいた助手の先生が、「私も前に休んだ時、別の先生から ”忙しくはすぐなれるけど、休むのは今しかないよ”と言われたよ」と私に声をかけて下さいました。

 その言葉がずしりときました。

 とにかく今は少し休もう、と思います。休んで元気になれたら、また一歩踏み出せばいいんですから。

|

« 一度この目で見てしまった人は… | Main | 親として伝えたいこと »

Comments

Thanks for one's marvelous posting! I really enjoyed reading it, you're a great author.I will be sure to bookmark your blog and will often come back later on. I want to encourage one to continue your great job, have a nice afternoon!

Posted by: Act of Aggression Hack | 2015.10.04 at 03:57 AM

This is really interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I've shared your website in my social networks!

Posted by: star wars battlefront cheating | 2015.10.05 at 09:05 PM

Heya this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

Posted by: nooblie.com | 2015.10.07 at 04:45 PM

It's very effortless to find out any matter on net as compared to books, as I found this paragraph at this web site.

Posted by: ninja heroes hack apk | 2015.10.08 at 07:02 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/10227/451658

Listed below are links to weblogs that reference 休むのは今しかない:

« 一度この目で見てしまった人は… | Main | 親として伝えたいこと »